מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

3,000 עובדים זרים יוקצו לתעשייה

28/11/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

הצוות הבינמשרדי בראשות משרד העבודה, בשותפות עם משרד הכלכלה והתעשייה, רשות האוכלוסין ומשרד האוצר, ובהתייעצות עם התאחדות התעשיינים, פרסם את המלצותיו להקצאת מכסת עובדים זרים לתעשייה בשתי פעימות.

ענף התעשייה מתמודד עם מחסור מתמשך ועמוק בכוח אדם בכל רמות ההעסקה ומשלחי היד, שהתעצם מאוד בימי המלחמה. מספר המשרות הפנויות בענף התעשייה בישראל היה לפני פרוץ המלחמה כ-11 אלף עובדים. מתוך כך, כ-7,300 משרות חסרות של עובדים מקצועיים, מפעילי מכונות ועובדים בלתי מקצועיים.

בשל מלחמת חרבות ברזל הוגבלה מאוד הכניסה של פלסטינים למפעלים בישראל ולאזורי תעשייה באיו"ש. עקב כך הפער שהצטבר בתקופת המלחמה הוא כ-20,000 משרות חסרות בתעשייה.

המחסור בעובדים בתעשייה גורם לצמצום ודחייה של הזמנות, לתשלום קנסות בשל אי יכולת לספק מוצרים, לדחיית השקעות ולסגירת קווי ייצור בשל קושי לאתר כוח אדם והעברת פעילות לחו"ל.

הצוות הבינמשרדי, שבראשו עמדו מאיר דוד, ראש מינהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה, ועוז כץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה קבע, כי הקצאה של 3,000 עובדים תהיה פתוחה עד 30 בנובמבר 2023. מהלך ההקצאה של העובדים הזרים מיידי, לצד המאמץ הממשלתי להכשיר עובדים ישראלים, והוא נועד לתת מענה לתעשייה ולשמור על רציפות עסקית.

לאחרונה אישר משרד העבודה תוכנית תמריצים עם משרד האוצר ומשרדים נוספים כדי להחזיר עובדים בחל"ת לעבודה, עם דגש בחקלאות ובניין, לצד הקצאת עובדים זרים למשרות דחופות ומיידיות. במסגרת ההקצאה לתעשייה הוחלט, כי עדכון שכר העובדים הזרים יהיה שווה לשכר הממוצע של עובד ישראלי מקביל, שמועסק באותו משלח יד, כדי להקל על התעשייה.

שר העבודה, יואב בן צור: "משרד העבודה קשוב לצרכי המשק בשעה זו, בין השאר על ידי השקעת משאבים במגוון פתרונות למצוקת כוח האדם. עבודת הצוות הבינמשרדי תאפשר לענף התעשייה לגייס עובדים במהירות כדי לתת מענה למחסור בענף ולשמור על הרציפות התפקודית."

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "אלפי עובדים זרים יחליפו את הפועלים הפלסטינים ויסייעו להמשך התפקוד של התעשייה הישראלית. אסור לנו להפקיד את גלגלי הכלכלה הישראלית בידי הפלסטינים. עלינו לפתח עצמאות באמצעות תוספת של פועלים זרים מהעולם, באופן מבוקר ואחראי."

רשות האוכלוסין וההגירה תמשיך לנקוט צעדים כדי להקל על ענף התעשייה ולסייע לו, ולקדם הליכים יעילים והוגנים לגיוס עובדים. זאת בין השאר באמצעות חתימה ויישום של הסכמים בילטרליים עם מדינות אשר יכולות לספק לישראל עובדים זרים מיומנים המתאימים לצורכי התעשייה בישראל.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן