מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

מצרים מצטרפת לגשר היבשתי עוקף הים האדום

26/12/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

בהמשך לדיווח מיידי של טראקנט מיום 5 בדצמבר 2023 ולדיווח מיידי משלים מיום 12 בדצמבר 2023, החברה מדווחת כי ביום 24 בדצמבר 2023 נחתם מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין החברה לבין WWCS, Hisham Helmy for Commercial Agencies. לאחרונה בסיס באלכסנדריה, והיא משמשת סוכנות מסחרית בינלאומית לשיווק ופעילות בשוק המצרי ולשירותי לוגיסטיקה והובלת מכולות מנמלים במגוון יעדים. היא גם פועלת בתחום פתרונות טכנולוגיים ושירותים המפשטים ניהול סיכוני הובלת מכולות בעת תהליך המעקב ודיגיטציה.

הסכם העקרונות שנחתם עם חברת WWCS ממצרים באמצעות נשיאה ומיסדה, הישאם הלמי, קונסול כבוד של אירלנד באלכסנדריה ויו"ר לשעבר של ענקית הלוגיסטיקה Maersk Egypt, יאפשר שימוש במעברי הגבול של ישראל לשם העברת סחורות בנתיב היבשתי, מנמל דובאי, דרך ערב הסעודית וירדן לישראל וממנה, דרך הים התיכון או היבשה, למצרים.

במסגרת מזכר ההבנות נקבע, כי הצדדים ישתפו פעולה לגבי ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב "הגשר היבשתי", המחבר את איחוד האמירויות, דרך נמלי חיפה ואשדוד, או דרך אילת, עם מצרים או יעדים אחרים במזרח התיכון, כדי שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו להשתמש בפלטפורמת טראקנט לשם ייעול ההובלה בנתיב זה בשני הכיוונים.

במסגרת שיתוף הפעולה יכללו שירותי טראקנט למשתמשי נתיב הגשר היבשתי למצרים אוטומטיזציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

הצדדים הסכימו, כי שיתוף הפעולה ביניהם בתקופת ההתקשרות ייעשה על בסיס בלעדי. כל משלח מטענים המשתמש בנתיב הגשר היבשתי למצרים, יעשה זאת באמצעות פלטפורמת טראקנט בלבד. עוד הוסכם, כי בתקופת ההתקשרות, הצדדים יאמצו מודל חלוקת הכנסות הדדי, לחלוקת 20% מסך ההכנסות המתקבלות על ידי הצדדים בגין שירותיהם בנתיב הגשר היבשתי למצרים. לגבי בלעדיות של הפצת פלטפורמת טראקנט ושירותיה במצרים על ידי WWCS, הצדדים יאמצו מודל חלוקת הכנסות של 20% מהכנסות פלטפורמת טראקנט במצרים.

 

מפת הגשר היבשתי בין הנמלים דובאי - ערב הסעודית - ירדן - ישראל ומצרים

משמאל לימין: מנכ"ל טראקנט חנן פרידמן, שר החוץ אלי כהן, שר התעשייה והמסחר הבחרייני עבדול אבן עדל פאקרו ומנכ"ל חברת COX LIGISTICS

 

ההתקשרות על פי מזכר ההבנות היא בלתי מוגבלת. כל צד רשאי לסיימה על ידי מתן הודעה מוקדמת של שישים (60) יום מראש. יישום פרויקט נתיב הגשר היבשתי למצרים והוצאתו לפועל תלויים ברצון הלקוחות הפוטנציאליים ובהערכתם את הכדאיות הכלכלית של הובלת מטענים בנתיב זה.

שירותי הגשר היבשתי למצרים יבוצעו באיחוד האמירויות על ידי החברה ו-Puretrans FZCO, בישראל - על ידי החברה, ובמצרים על ידי WWCS. פלטפורמת טראקנט זמינה לשימוש באמצעות אפליקציית מובייל.

החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה את מועד תחילת הפעילות של הובלת מטענים בנתיב הגשר היבשתי למצרים במסגרת שיתוף הפעולה, את היקף הביקוש הצפוי ואת היקף ההכנסות שיתקבלו מפרויקט זה.

חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט: "השלמנו את בנייתו של נתיב הגשר היבשתי שיחבר בין איחוד האמירויות לישראל ומצרים. מדובר בפריצת דרך כלכלית היסטורית, המביאה לידי ביטוי את שיתוף הפעולה הכלכלי-מסחרי בין מדינות ערב שחברו לצד ישראל, כדי להילחם בציר הרשע. הקו לא נועד להחליף את השימוש בתעלת סואץ, אלא להיות נתיב אקספרס משלים, שישמש נתיב עוקף לאיום החות'י בים האדום בעתות חירום ויקצר את זמני המשלוח בעשרה ימים בעתות של רגיעה.

"שיתוף הפעולה והנכונות הגבוהה שמצאנו בקרב חברות התובלה והלוגיסטיקה בארצות ערב והעולם מוכיח, כי הקשרים שנרקמים בימים אלו עם ישראל הם אינטרס משותף של כל הצדדים, שעשוי להביא להפיכתה של ישראל למרכז תעבורה לוגיסטי מרכזי בקנה מידה בינלאומי."

הסכם זה מגיע בהמשך לשני הסכמי עבודה שעליהם חתמה טראקנט, האחד עם חברת Puretranse FZCO מאיחוד האמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי DP WORKD, להפעלת גשר יבשתי בין האיחוד לנמל חיפה בישראל, והשני עם חברת תובלה ולוגיסטיקה מבחריין, Cox Logistics W.L.L, המתמחה בניהול ושילוח של מטענים, שחברה אף היא למיזם.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן